Τρίτη, 26 Ιανουαρίου 2016

Επί τάπητος το ασφαλιστικό σε διευρυμένη σύσκεψη στο Επιμελητήριο Εύβοιας

Επί τάπητος τέθηκε το Προσχέδιο του Νέου Ασφαλιστικού σε διευρυμένη συζήτηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου Εύβοιας την Δεύτερα 25/1/2016, που σκοπό είχε, την κατάθεση και ανάλυση εμπεριστατωμένων θέσεων και απόψεων σε επίπεδο Νομού.

Το ενδιαφέρον της συζήτησης ενόψει της επικείμενης ψήφισης του Νέου Ασφαλιστικού ήταν πραγματικά ανάλογο της μείζονος σημασίας του για την ελληνική κοινωνία και την ελληνική επιχειρηματικότητα. Η αίθουσα συνεδριάσεων του Επιμελητηρίου κατακλύστηκε από εκπρόσωπους Φορέων, Επαγγελματικών Οργανώσεων και Επιχειρήσεων. Το αποτέλεσμα του γόνιμου διαλόγου ήταν η απόφαση για την σύσταση Συντονιστικής Επιτροπής και την έκδοση κοινού Ψηφίσματος από τους Φορείς του Τόπου.


Στην συνεδρίαση μεταξύ άλλων παρέστησαν και κατέθεσαν τις απόψεις τους : Ο τ. Υπουργός και νυν Βουλευτής Ευβοίας κ. Σίμος Κεδίκογλου, ο Περιφερειάρχης κ. Φάνης Σπανός, οι Αντιπεριφερειάρχες κ.κ. Δημήτριος Βουρδάνος και Γεώργιος Κελαιδίτης, ο κ. Μπουραντάς Γεώργιος εκπρόσωπος του Δήμου Χαλκιδέων, ο Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου κ. Λαγός Κωνσταντίνος, ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου κ. Κωνσταντίνος Λάπας, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Εύβοιας κ. Ηλίας Θαλλάσης, η Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Ευβοίας κα Παρασκευή Αγιοστρατίτη, ο Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Περ. Στερεάς Ελλάδας κ. Μητροπέτρος Γεώργιος, ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου κ. Κωνσταντίνος Βράκας, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χαλκίδας κ. Νικόλαος Γεωργάτος, ο Πρόεδρος της Ένωσης Φοροτεχνικών Εύβοιας κ. Μουτουσίδης Στέφανος, ο Οικονομικός Επόπτης του Επιμελητηρίου κ. Ευάγγελος Κούκουζας και τα Μέλη του ΔΣ του Επιμελητηρίου κ. Ιωάννης Φρουδαράκης, κ. Ιωάννης Λαλανίτης, κ. Ιωάννης Μαραγκός, κ. Βασίλειος Βαρελάς, κ. Θεόφιλος Καρκαλής, κα Ανδρομάχη Κολούτσου.

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου κος Λιονάκης στην τοποθέτηση του μεταξύ άλλων ανέφερε : Η βιωσιμότητα των ασφαλιστικών ταμείων δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ανεξάρτητα από τους μακροοικονομικούς δείκτες της ελληνικής οικονομίας ούτε από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας. Το 2015 έκλεισε με μεγαλύτερη ύφεση από την προβλεπόμενη (σωρευτικά 25% την τελευταία πενταετία), η ανεργία ξεπερνά το 27% και οι συνταξιούχοι που ξεπερνούν τα 2,3 εκατομμύρια, ετησίως στοιχίζουν 32 δις,  τα 15 εκ των οποίων πληρώνονται από το Ελληνικό Δημόσιο, την ώρα που για την εξυπηρέτηση του Δημοσίου Χρέους των 320 δις το κράτος χρειάζεται μόλις 5 δις. Μπροστά σε όλα αυτά η κυβέρνηση ετοιμάζει ένα προσχέδιο νόμου που ουσιαστικά μετατρέπει τη σύνταξη των νέων συνταξιούχων από αν­ταποδοτική αμοιβή σε προνομιακό επίδομα. Παράλληλα, επιδιώκει την εξόντωση των ενεργών επαγγελματικά πολιτών, τους οποίους όμως, κατά αντίφαση, χρειάζεται για να συντηρήσει το σύστημα. Συνδέει το εισόδημα με την ασφαλιστική εισφορά και ποινικοποιεί το κέρδος. Την ίδια στιγμή αποσυνδέει το ύψος των κα­ταβαλλόμενων εισφορών και το χρόνο ασφάλισης από τις μελλοντικές συντά­ξεις. Ασφαλισμένοι με 15ετία και 35ετία θα δικαιούνται την ίδια εθνική σύνταξη «πρό­νοιας» των 380 € με διαφορά 20-30 € με­ταξύ τους ανεξάρτητα από το ποσό που έχουν πληρώσει στο ταμείο τους. παραβιάζεται δηλ. κάθε έννοια ανταποδοτικότητας. Η πρακτική αυτή δημιουργεί ισχυρή τάση φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής, ωστόσο η Κυ­βέρνηση που το γνωρίζει, προσδοκά με το περιουσιολόγιο να προχωρήσει σε τεκ­μαρτή φορολόγηση και να εισπράξει τα έσοδα που χρειάζεται. Σε κάθε περίπτωση αυτό που πρέπει να καταστεί σαφές είναι ότι το ασφαλιστικό δεν μπορεί να λυθεί μόνο με μέτρα που αυξάνουν τις επιβαρύνσεις, όπως για παράδειγμα οι αυξήσεις των εργοδοτικών εισφορών και των εισφορών των εργαζομένων, αλλά αντίθετα πρέπει να συνδυαστεί με ένα νέο αναπτυξιακό πλαίσιο, να ενσωματωθεί οργανικά σε μια αναπτυξιακή πρόταση, να βοηθήσει την ανταγωνιστικότητα και να επιταχύνει την ανάκαμψη.  Το Νέο Ασφαλιστικό πρέπει να δώσει έμφαση στη σύνδεση των εισφορών με την εργασία μέσω της δημιουργίας νέων θέσεων απασχόλησης.  Η προσέγγιση του δεν πρέπει να εστιάζει μόνο στον κοινωνικό ρόλο των συντάξεων αλλά να δίνει έμφαση και στη σχέση τους με την οικονομία.

Ο τ. Υπουργός και νυν Βουλευτής Ευβοίας κ. Σίμος Κεδίκογλου, μεταξύ άλλων χαρακτηριστικά ανέφερε : Με τις νέες προτάσεις ολοκληρώνεται η διάλυση του ασφαλιστικού συστήματος, ακολουθώντας τον στείρο και αδιέξοδο δρόμο των εισπρακτικών παρεμβάσεων και περικοπών. Πραγματώνονται οπισθοδρομικές αντιλήψεις, ακραίες εμμονές και ιδεοληψίες που θα μετατρέψουν τη χώρα σε μια νέα κατάσταση όπου δεν θα διαθέτει ασφαλιστικό σύστημα, αλλά μόνο προνοιακό. Εργασία και συνέπεια τιμωρούνται. Η κυβέρνηση όχι μόνο μειώνει τις κύριες συντάξεις, αλλά και υπονομεύει κάθε έννοια ασφαλιστικής συνείδησης. Είναι φανερό ότι δεν πρόκειται για ασφαλιστική μεταρρύθμιση αλλά, για ένα νομοσχέδιο χωρίς όραμα, χωρίς στρατηγική και βιώσιμη προοπτική. Ο νέος ασφαλιστικός νόμος δεν αποτελεί διέξοδο στο ασφαλιστικό πρόβλημα της χώρας, είναι άδικος, δημιουργώντας δύο κατηγορίες συνταξιούχων, δεν έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και δημιουργεί συνταγματικά θέματα ως προς την ορθότητα του. Ενισχύει την εισφοροδιαφυγή, ισοπεδώνοντας όλους τους ασφαλισμένους προς τα κάτω. Οριστικοποιηθεί την κατάργηση του ΕΚΑΣ θερίζοντας τους χαμηλοσυνταξιούχους και κυριολεκτικά διαλύει τελείως τον ιδιωτικό τομέα, συνθλίβοντας τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους, Βάζει χέρι στα αποθεματικά των επικουρικών ταμείων για να πληρώσει συντάξεις μετονομάζοντας την ρήτρα μηδενικού ελλείμματος σε ρήτρα βιωσιμότητας. Ο κ. Κεδίκογλου τόνισε : Tο ασφαλιστικό πρέπει να στηρίζεται στους εξής άξονες: Εθνική Σύνταξη, Ανταποδοτικότητα, Επικουρικότητα. Για την λύση του απαιτείται τριετής σχεδιασμός με έναν οδικό χάρτη δράσεων προκειμένου να υλοποιηθούν η συνείσπραξη των ασφαλιστικών εισφορών και φόρων, η ομογενοποίηση κανόνων και διαδικασιών, η απλοποίηση της δαιδαλώδους νομοθεσίας, η ψηφιοποίηση των μητρώων και η συνεργασία των διαφορετικών πληροφοριακών συστημάτων. Για είναι βιώσιμο πρέπει να υπάρξει ανάπτυξη και απασχόληση, να συνδεθεί με ένα νέο παραγωγικό σχέδιο ανασυγκρότησης και να υποστηρίζεται από εργαλεία όπως : Εισπραξιμότητα – Έσοδα  Καταπολέμηση αδήλωτης εργασίας. Ενιαία είσπραξη ασφαλιστικών εισφορών και φόρων από τις εφορίες.  Ενεργητική πολιτική για απασχόληση (επιδότηση εργασίας).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...